کد قالب کانون مهارت های زندگی چیست؟ معرفی مهارتهای ۱۰ گانه زندگی

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان کانون فرهنگی وهنری کریم اهل بیت شهر سلامی و آدرس kanoonemamhassan24.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 183
بازدید دیروز : 719
بازدید هفته : 7976
بازدید ماه : 13235
بازدید کل : 21904
تعداد مطالب : 2936
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : دو شنبه 30 مرداد 1403

حل مسئله و تصمیم گیری از ارکان اصلی مهارت های زندگی است

۳ تفکر خلاق:

تفکر خلاق فرد را قادر می‌سازد تا جایگزین‌های موجود برای دیدگاه و رفتار خود را بشناسد و از تجربه کنونی، فراتر نگاه کند. تفکر خلاق به افراد کمک می‌کند تا پیامدهای مختلف رفتار یا عدم اقدام به آن را کشف کنند و به موقعیت‌های زندگی روزمره‌، به گونه‌ای سازگار و انعطاف‌ پذیر پاسخ دهند. همچنین این نوع تفکر درجهت ارتقاء مهارت‌های تصمیم‌گیری و حل مسئله نیز کمک کننده‌ است.

تفکر خلاق فرد یاعث میشود فرد دیدگاه و رفتار خود را بشناسد

۴ تفکر انتقادی:

این مهارت به توانایی تجزیه‌ و تحلیل اطلاعات و تجربیات به شیوه‌ای عینی، اشاره دارد. افراد به کمک تفکر انتقادی، می‌توانند با شناخت و ارزیابی عوامل گوناگون مثل ارزش‌ها، نظرات همسالان و رسانه‌ها، انتخاب‌های آگاهانه‌تر و رفتارهای سازنده‌تری داشته باشند.

تفکر انتقادی یکی از روش های مهم در مهارت های زندگی است

۵٫ ارتباط موثر:

برقراری ارتباط موثر به این معناست که فرد بتواند به صورت کلامی و غیرکلامی به شیوه‌‌ای متناسب با فرهنگ و موقعیت‌های مختلف، خود را بیان‌کند. افراد به کمک برقراری ارتباط موثر با دیگران، می‌توانند از طریق بیان دیدگاه‌ها، خواسته‌ها، نیازها و نگرانی‌های خود از دیگران مشورت و کمک بگیرند. روابط بین‌فردی خود را گسترش دهند، از ایجاد سوء تفاهم‌ها در روابط بین‌فردی جلوگیری کنند و کیفیت روابط خود را ارتقا بدهند.

ارتباط موثر کمک میکند تا برای زندگی سالم و بهتر تلاش کرد

۶ مهارت‌ های روابط بین‌ فردی:

مهارت‌های بین‌ فردی به افراد کمک می‌کند تا در تعاملات خود با دیگران، به شیوه‌ای سازنده ارتباط برقرار کنند. ایجاد و حفظ روابط دوستانه، تنظیم روابط با اعضای خانواده یا خاتمه دادن به روابط ناسالم، از جمله مهارت‌های روابط بین‌ فردی محسوب می‌شوند که می‌تواند برای سلامت روانی و اجتماعی افراد اهمیت زیادی داشته باشد و منابع مهم حمایت اجتماعی را برای افراد مهیا کند.

مهارت های زندگی سالم کمک میکند تا زندگی بهتر و آسوده تری داشته باشیم

۷ همدلی: is too long to be saved

همدلی، توانایی درک احساسات دیگران، دیدن موقعیت‌ها از دیدگاه آنها و تصور خود در جای آنها است. همدلی به این معنا است که خود را در موقعیت دیگران قرار دهید و تصور کنید که آنها در آن شرایط چه احساساتی را تجربه می‌کنند. به درک ما از دیگران کمک می‌کند و موجب می‌شود فرد، دیگران را علی‌ رغم تفاوت بسیار از خودش، بپذیرد. این توانایی، می‌تواند روابط اجتماعی را بهبود بخشد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات مرتبط: مهارتهاي زندگی
برچسب‌ها: مهارتهای زندگی